Thursday 8 August 2013

Table napkin, テーブル ナプキン


Hello.
I got these napkin from very interesting place which is furnishing for Movie, TV, Theatre.
They had so many stuffs, 50's, 60's...., curtains, Bed linen, table cloths....
And I got these linen napkins.
I stitched initial of my family, so we know which one is whose.

We didn't use napkins before, we used to use Kitchen paper.
I think this is saving paper!

こんにちは。
ちょっと前になりますが、とても おもしろいところのセールに行ってきました。
映画やテレビ、劇場などの舞台に使われるカーテン、テーブルクロス、ベッドリネン
などなどを製作し、貸し出しているところで、セールがありました。
時代ごとのカーテンや生活用品、これが結構、すごい!

普段は、一般にはオープンしていませんが、量が多くなり 減らすために、今回
一般にもオープンしてのセールでした。

ここで、リネンのテーブルナプキンを購入。
いつもキッチンペーパーで口をふいたりしていましたが、こうしてナプキンを使うことによって、
少しはエコに役立ってるような。
夫の実家では、ナプキンリングで誰のナプキンかわかるようにしていましたが、
刺繍は下手ですが・・、イニシャルを入れてみました。

どんな場面で使われたナプキンなのか、想像しながら・・・、楽しいですよね。

www.mistyinterior.com
www.facebook.com/Mistyinterior






にほんブログ村 インテリアブログへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment