Wednesday 25 April 2012

Angola Bed Spread ベッドカバー


This was very interesting job I did.
My clients had this Angola Fur from Bolivia but unfortunately  it had some patches by Moth worms.....
They managed to get rid of them and asked me if I can do something with this Fur.
Then I and my clients decided to make a Bed Spread!
I cut it out all the patches and put the border around.
Fabric is from Romo. It is velvet stripe, very nice with the Fur.
I really enjoyed this project! Thank you!

このお仕事は、大変変わってました!
このお客様、南米 ボリビアで購入されたアンゴラの毛皮に、虫によって毛が少し
抜けてしまった部分を見つけ、なんとか 虫は退治したけど、はげた?部分があるので、そこを
処分し 何か出来ないか・・・と、ご相談を受けました。
お客様とのミーティングの結果、ベッドカバー作製に 決まりました。

工程の順番を考えに考え(失敗は許されません・・・はぁーっ)、やっと出来上がりました!
はげてる部分を切り取り、周りにロモの生地。
ベルベットのストライプが入ってる生地で、質感もあり、色も濃い茶色にマスタード色等、
私も好きな布です。
毛皮との組み合わせ、意外としっくり落ちついています。

もう少しで捨てられてしまいそうだった毛皮が、また こうしてベッドカバーに生まれ変わり?
ご愛用いただけるのは、私もうれしいです。

www.mistyinterior.com




No comments:

Post a Comment